Wednesday 4 May 2011

Yakinlah!

Teringat sewaktu kecil dahulu... Soalan tentang cita2 pasti diajukan setiap kali diminta memperkenalkan diri kepada cikgu2 di sekolah rendah. Di dalam buku laporan kemajuan juga, ada ruangan untuk mengisi cita2. Bukan satu. Tapi TIGA pilihan. Seems to be optional. Hihi. Sudah tentu apa yang terlintas adalah pekerjaan yg popular sahaja. Doktor, polis, peguam, askar... Ketika umur itu, sy sendiri tidak mengetahui apakah cita2 dan keinginan sy. Apatah lagi di sekolah rendah dahulu sy adalah pelajar yang biasa2 sahaja. Adakah situasi ini normal untuk kanak2 sebaya sy ketika itu? Atau sy yang sebenarnya tidak mengetahui minat dan kebolehan diri sendiri? Mungkin juga minda saya yang lambat berkembang... Hmmmm... Gmbr di bwh bkn sy ya. Hihi :P



Akhirnya... hasil daripada 'penyelidikan' atau lebih tepat lagi... hasil daripada koleksi cita2 rakan2 lain... saya telah tampil dengan TIGA cita2 yang paling TOP dan BERNAS!


Satu
Doktor


Dua
Jurutera

* Gambar ini sengaja dipilih kerana chambernya lebih kurang sama dgn bentuk chamber yg saya gunakan untuk projek master sy sekarang.

Tiga
Scientist

Bernas bukan? Hihi. Tapi tahukan anda??? Sy boleh menjadi ketiga-tiganya secara tidak lansung!!! Dan sy sedang menuju ke arah itu! Malah lebih hebat dari itu! Persetankan persepsi, godaan, cabaran, halangan terutama nafsu dalam diri sendiri. Nyah jauh2 kalian semua!!! Walaupun agak insomnia memikirkannya... hari kejayaan pasti akan datang jua! Tungguuuuuuu.... YAKINLAH!

Bukan ini insomnia yg dimaksudkan... Hehe:P


 


2 comments:

  1. Wa la wei.. hebat ...hebat.... hebat.... clap clap clap... mintak ijin comment skt - anonymous =)

    ReplyDelete
  2. gotcha!!! oh mmg berkenan black and white ghupenyewww. ari tu sye jalan2 pkns buat kedua kali saye nmpak baju2 black&white dgn banyaknye. huuuuuu. dan, mse tu tujuan saye adalah membeli baju idaman kalbu saye yg mcm 2-3 kali dah saye terjenguk2 kat kedai tu...ingt tak??? ;)

    ReplyDelete